Son zamanlarda oldukça popüler olan ve faydaları keşfedilen meditasyona siz de mi başlamak istiyorsunuz? Bize sorarsanız çok doğru bir karar verdiniz. 🙂 Meditasyona başlama aşaması zor gibi gelse de, içine girdikten sonra huzur ve mutluluğunuzun arttığını fark edecek ve vazgeçemeyeceksiniz…
 
Sizin için “6 adımda meditasyon rehberi”ni hazırladık. Hadi başlayalım. 🙂
 

1.Adım: Rahat Bir Nokta Belirleyin

 
Vücudunuzun her noktasına erişebileceğiniz, meditasyon hareketleri sırasında size zorluk çıkarmayacak bir nokta belirleyin ve oraya yerleşin. Bu nokta, kendinizi rahat hissettiğiniz herhangi bir yer olabilir. Burayı seçerken dikkat etmeniz gereken, bu yerin size huzur ve esenlik hissini vermesi olmalıdır. Dilerseniz mum ve rahatlatıcı bir müzik eşliğinde bu noktayı kişiselleştirebilirsiniz.
 

2.Adım: Rahat Oturun

 

 
Meditasyon yaparken en faydalı oturuş pozisyonu bağdaş kurmaktır. Ancak yerde bağdaş kurmak herkese konforlu gelmeyebilir. Dilerseniz bir yastık, bir tabure kullanabilir ya da sırtınızı bir duvara yaslayabilirsiniz. Önemli olan kendinizi rahat hissedeceğiniz bir oturuş pozisyonuna geçmenizdir. Kafanızı dağıtacak, rahatınızı bozacak oturuş pozisyonlarından uzak durmanız gerekmektedir.
 

3.Adım: Derin Nefes Alın

 
Derin nefes… Başarılı bir meditasyon seansının en önemli kısmı. Sırtınız dik, rahat bir şekilde otururken kalbinizde bir ferahlık yaratın, gülümsemeyi ihmal etmeyin. Sonrasında burnunuzdan yavaşça nefes alırken kollarınızı vücudunuzun iki tarafından yukarı doğru kaldırın ve ellerinizi başınızın üstünde birleştirin. Sonra yine burnunuzdan nefesi yavaşça vererek ellerinizi yavaşça başınızın üzerinden indirin ve kalbinizin üstüne getirin. Bir süre bekleyin. Daha sonra bu adımı üç kez tekrar edin.
 

4.Adım: Vücudunuzu Kontrol Edin

 
Omurganız dik vaziyetteyken dikkatinizi ayaklarınıza kaydırın. Ayaklarınızın hislerini fark edin, daha sonra tüm vücudunuzu aşağıdan yukarıya hissetmeye çalışın ve her bölgenin gevşemesini sağlayın. Bu tarama işlemi sırasında vücudunuzda hala gergin olan bir nokta hissedersiniz o bölgeyi rahatlatmak için çaba gösterin.
 

5.Adım: Düşüncelerinizi Gözlemleyin

 
İlk olarak sırtınızın hala dik pozisyonda olduğundan emin olun. Kafanızdaki düşüncelerin farkına varmaya çalışın, aklınıza ne geliyor ise onu düşünün. Alışveriş listesi bile olsa düşünmekten çekinmeyin, gayet normal. Sonrasında bu düşünceler kafanızda gezinirken, kendinizi kendinizin bir tanığı olarak varsayın ve kendi düşüncelerinizi uzaktan izlediğinizi düşünün. Düşüncelerinizin içinden ortaya çıkabilecek herhangi bir duyguya takılmadan, sadece düşünceleri gözlemleyin. Zihninizin başladığınız noktaya kıyasla bambaşka yerlere gittiğini fark ettiğiniz anda dikkatinizi yine kalp merkezinize kaydırın.
 

6.Adım: Meditasyonu Bitirin

 
Kendinizi yavaşça çevrenize adapte edin. Bir anda tüm meditasyonu bırakmayın. Yavaş ve sakince hareket edin. Ağır hareketlerle yerinizden kalkın ve gününüze olağan şekilde devam edin. Meditasyon sonrasında içinizde oluşan farkındalığı bir sonraki seansa kadar hatırlamaya, unutmamaya çalışın.
 

Paylaş: