Her spor dalında olabileceği gibi yanlış veya çok yüklenme sonucu olumsuz etkiler görülebilir. Ancak ufak tefek uygulamalar ile bunları önleyebilirsiniz.

 

  • Bileklerinize Yüklenmeyin

Uzun bisiklet turundan sonra ellerinizde veya bileklerinizde ağrı hissediyorsanız büyük ihtimalle direksiyon ayarı size göre uygun şekilde değildir. Alt kolunuzun ve elinizin gerçekten bir çizgide olduğundan emin olun. Direksiyonu ayarladıktan sonra yine de sorun devam ederse daha eğimli bir bisiklet direksiyonu tercih edebilirsiniz. Çoklu fonksiyonlu gidonlar da iyi bir çözüm olabilir: Uzun bisiklet turlarında el pozisyonunuzu istediğinizde değiştirme şansı sunar.

 

  • Selede Oturmak Rahatsızlık Mı Veriyor?

Daha bisiklet sürerken bile rahat oturmadığınız hissediyor ve sonrasında oturma kaslarınızda ağrı mı oluşuyor? Sele ayarını tekrar kontrol edin. Eğer bu da sorunu çözmüyorsa bisikletinize uygun bir sele kullanmıyor olabilirsiniz. Örneğin Hollanda tipi bir bisiklet kullanıyorsanız, ağırlığınızın büyük kısmı oturma kısmına yüklenir. Bunun için özel dolgulu (örneğin jel dolgulu) sele modelleri tercih edebilirsiniz. Bunun dışında bisiklet sürerken de farklı sürüş teknikleri deneyebilirsiniz. Arada bir seleden kalkarak biraz ayaktan bisiklet sürebilirsiniz.

 

  • Diz Ağrısı

Uzun bisiklet turu yaptıktan sonra en çok şikâyet diz ağrılarıyla ilgili oluyor. Genelde optimum bir şekilde ayarlanmamış sele bunun başlıca sebebi olabiliyor. Bu yüzden doğru bir oturma pozisyonu aldığınızdan mutlaka emin olun. Yani selenizi, dizinizi hiçbir zaman tam olarak germeden pedal çevirebilecek şekilde ayarlayın. Selenizi ayarlarken birden çok farklı bir ayar değişikliği yapmayın. Önce sadece 5 mm kadar yükseltin ve bir gün boyunca test edin. Ayağınızı pedala doğru koyduğunuzdan da emin olun. Doğru olan: Ayak tabanı pedala tam oturmalı.

 

Doğru Oturmak Öğrenilebilir

Bisiklet sürmek hem sizi daha dinç tutar hem de sağlıklıdır. Bütün olumlu etkenlerini en iyi şekilde hissetmek ve aşırı yüklenmenin verebileceği semptomları yaşamamak için doğru oturma pozisyonunu bilmeniz gerekir. Bunun için doğru bisiklet ölçüsü önemlidir. Aynı şekilde bisiklet selesinin ve gidonun ayarı da kişiye en uygun şekilde olmalıdır.

 

Doğru Gidon Ayarı

Genel kurala göre bisikletin gidon genişliği kişinin omuz genişliği kadar olmalıdır. Gidonun ne kadar alçak olması gerektiği ise oturma pozisyonunuzla ilgilidir. Ancak elin gidonda rahat etmesi için alt bilek ile elin düz çizgide durması gerekiyor. Yani bunun için bileğin bükük durmamasına dikkat etmek önemli.

 

Doğru Sele Ayarı

Bisikletinize oturun ve bir duvara yaslanın ya da birinin sizi tutmasını sağlayın. Pedallardan birinin en alt pozisyonda olmasına dikkat edin. Pedala ayak topuğunuzu koyun. Eğer bacağınız düz ve tam olarak uzatılmış şekilde duruyorsa sele yükseklik ayarı doğrudur. Bisiklet sürerken bacağınız bu gerginlikte olmamalı çünkü pedal çevirirken topuğunuzu değil ayak tabanınızı kullanırsınız. Böyle olunca bacağınız en derin noktasında hafif bir açı pozisyonu alır.

Paylaş: