Bisiklet ile aldığınız her metre yol sağlığınızı da olumlu etkiler. Bunun için önemli rol oynayan etkenlerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

 

Vücudu Güçlendirir

Bisikletçiler veya bisiklete binmeye yeni başlayanlar için iyi haberlerimiz var. Çünkü düzenli bir şekilde bisiklet sürmek kalp dolaşım sistemini de çalıştırır. Böylece sistemimiz daha güçlü olup hastalıklara karşı da daha dirençli olur, hatta kalp krizi riskini düşürür. Bisiklet sürme esnasındaki ritmik hareketlerden dolayı akciğerlerimize eşit bir şekilde oksijen dolar, böylece solunum kaslarımız güçlenir.

 

Eğlenerek Kilo Verin

Pedalları çevirin ve fazla kilolardan kurtulun: Bisiklet sürerek günlük yaşamınıza daha çok hareket katabilirsiniz. Bisikleti hız yapmadan sakin ve yavaşça kullandığınızda bile metabolizma üzerinde olumlu etkilerini hissedebilirsiniz. Vücudunuz henüz antrenmanlı olmasa da düzenli bisiklet kullanarak çok güzel sonuçlar alabilirsiniz. Daha uzun yollar kat eder ve farklı vites ayarları kullanırsanız fazla kilolardan kurtulma şansınızı bir o kadar artırabilirsiniz.

 

Sırtınızı Çalıştırır

Düzenli bisiklet kullanarak özellikle omurganıza ve küçük destekleyici kaslarınızı da çalıştırmış olursunuz. Günlük hayatında birçok saati oturarak geçirenler bundan oldukça çok yararlanabilir: Mesaiye giderken araba yerine bisikletinizi kullanın. Hem kasılmalardan nasıl kurtulduğunuzu hissedeceksiniz hem de sırt ağrılarını önlemiş olacaksınız.

Paylaş: