Evde Spor Yapmanın Püf Noktaları

 
Spor, hayatımızın büyük bir kısmını oluşturuyor. Şu an hayatında spor olmayanların da yakın zamanda başlama planları olabilir. Sporun sağlığa olumlu etkileri ve modern hayatın getirdiği hareketsizlik düşünüldüğünde, spora yönelmek iyi bir seçenek gibi gözüküyor. Dışarıda spor yapmayı sevmesine rağmen soğuk havalar yüzünden spor yapamayanlara, evde spor yapmayı tercih edenlere ve spora başlamayı düşünenlere birkaç önerimiz var.
 
Öncelikle, spor yapamayan ama yapmayı düşünenler için bir tavsiyemiz var. Spor yapmaya bugün başlayın. Aksi halde, spora başlama fikri hep ertelenebiliyor. İlk adım olarak spor taytınızı giyerek hemen spora başlayabilirsiniz.
 

 
Aşırı terletmeyecek ve üşütmeyecek bir sıcaklıkta spor yapın. Her ihtimale karşı, terletmeyen bir spor tişörtü tercih edebilirsiniz.
 

 
Spor yapacağınız zamanı belirlemek de zor olabiliyor. Eğer yapabiliyorsanız, sabah ilk iş olarak evde spor yapmak, güne zinde bir başlangıç için ideal olabilir. Sabahları vücudunuz oda sıcaklığına henüz alışmadığı için üşüyebilirsiniz. Bunu engellemek için spor sweatshirti iyi bir seçenek olacaktır.
 

 
Giyiminiz spor için neredeyse hazırsa, evde spor yapmak için en temel gereklilik olan yoga ve fitness matı işinizi çok kolaylaştırabilir. Evinizin istediğiniz yerinde spor yapabilmenizi sağlarken, istediğiniz zaman rulo haline getirip yanınızda taşıyabilirsiniz.
 

 
Hangi spora yöneleceğinizi ilk başta seçmek zorunda değilsiniz. İlk haftalardaysanız esneme ve germe hareketleriyle kaslarınızı daha ileri antrenmanlara hazırlamak isteyebilirsiniz. Esneme germe seanslarınıza elastik fitness bandı yardımcı olabilir.
 

 
Tercihinizi yogadan yana kullandıysanız, videolar izleyerek kendinizi geliştirebilirsiniz. Yoga esnasında ayağınızın kaymasını engellemek için tozluk tercih edebilirsiniz.
 

 
Spor yaparken rutin edinmek işinize yarayabilir. Eğer rutininizi her gün yapıyorsanız, her gün bir hareketi daha uzun süre veya daha zorlayıcı şekilde yapmaya çalışabilirsiniz. Böylelikle her geçen günle gelişiminizi görebilirsiniz.  Yoga seti rutininizi geliştirmenize yardımcı olabilir.
 

 
Rutininizi çeşitlendirmenin bir yolu da pilates halkası kullanmak olabilir.
 

 
Çok yönlü antrenmanlarınız için ise sağlık topunu kullanarak tüm kaslarınızı harekete geçirebilir ve güçlendirebilirsiniz.
 

 
Belli bir seviyeye geldiğinizi düşünüyorsanız denge hareketlerine öncelik vermek akıllıca olabilir. Çünkü dengede durmaya çalışırken, vücudun “core” denilen önemli kasları çalışır. Bu yüzden denge topunu egzersizinize dahil edebilirsiniz.
 

 
Denge antrenmanınızı daha da çeşitlendirmek isterseniz denge tahtası işinize yarayabilir.
 

 
Önerilerimiz şimdilik bu kadar. Unutmayalım ki sporun hayatınızda etki yapmasını sağlayacak şey yoğunluğundan çok sürekliliğidir. Düzenli spor yapmak hayatınızı değiştirebilir.
 
Tchibo ile spor dolu sağlıklı hayatlar. 😊
 

Paylaş: