Ofiste Uygun Oturma Pozisyonları Nelerdir?

 

Ofiste uzun saatler geçirdikten sonra oluşan sırt ağrısı, birçok kişinin yaşadığı olumsuz bir durumdur. Uygun oturma pozisyonları ile sırt ağrılarınızı azaltmak için birkaç önerimiz var. Siz de benzer durumlar yaşıyorsanız, yazımızın devamını okumanızı tavsiye ediyoruz.

 

Sağlıklı Bir Vücut Duruşu için: Oturma Yastığı

 
Masa başında geçirilen uzun çalışma saatleri sonucunda, zamanla vücut duruşunda bozukluk gözlemlenebilir. Dengeleyici oturma yastığı ile sırtınızı desteklerken masa başında geçirdiğiniz süredeki konforunuzu arttırabilirsiniz.
 

Dik Bir Duruş ile Ağrılarınızdan Kurtulun

 

Dik bir duruş ile sırtınızı düz tutarak ağrılarınızı azaltabilirsiniz. Daha uzun süre dik durabilmek adına, ayaklarınızın altına bir ayaklık koyabilirsiniz. Ayrıca belinizi bir yastık ile desteklediğiniz takdirde, doğru oturma şeklini elde edebilirsiniz.

Çalışırken beliniz uzun süre sabit kalacağından, masanızdan bir şey düşürdüğünüzde yapacağınız ani hareket belde incinmeye neden olabilir. Ani hareketlerden kaçınarak, sabit kalarak gevşeyen kasların hasar görmesini engelleyebilirsiniz.

 

Küçük Egzersizler Faydalı Olabilir

 

Uzun süre kıpırdamadan veya öne eğilmiş olarak durmak ağrıların temel sebebidir. Dikkatinizin dağıldığını hissettiğiniz anlarda yapacağınız küçük hareketler, sağlığınıza yararlı olmasının yanında dikkatinizi yeniden toplamanızı da sağlar. Sık sık oturma pozisyonunuzu değiştirmek, arada bir oturduğunuz yerden kalkarak yürümek dahi yeterli olacaktır. Bel, boyun ve sırtınızı güçlendirecek hareketleri düzenli olarak yapmak ise kaslarınızı güçlendirerek duruşunuzu güçlendirecektir.

 

İyi çalışmalar!

 

 

Paylaş: