Rahatlamanız İçin Kolay Egzersiz Önerileri

 
Bulunduğumuz dönemde fiziksel sağlık kadar zihnimizi rahatlatmak da aynı önemi taşıyor. Dingin ve huzurlu olurken fiziksel gücünüzü geliştirmenin en iyi yollarından biri egzersiz yapmaktır.
 
Şu günlerde evden çıkmamak, kalabalık ortamlara girmemek gibi önlemler nedeniyle fiziksel aktivitelerimiz kısıtlanabilir, spor salonlarına gitmemek gibi durumlar da bu kısıtlanmayı arttırabilir. Bu yüzden ev egzersiz programları sizin vazgeçilmeziniz olacak.  Evde yapılabilecek basit birkaç hareket ile bağışıklığımızı güçlendirip, kalp ve damar sağlığınıza olumlu katkılar sağlayabilirsiniz.
 
Egzersizin kalp-damar sistemimizin çalışmasına olumlu etkisi, vücudun virüs ve bakterilerle savaşması için gerekli hücrelerin taşınması amacıyla pompalanacak kanın niteliği ve miktarına da yararlı olmaktadır. Aynı zamanda her gün yapılan düzenli egzersiz, zihinsel gücü de olumlu etkilemektedir. Evinizde rahatlamanız ve enerji kazanmanız için, her gün yapmak isteyeceğiniz egzersiz önerilerimizi sizinle paylaşıyoruz.
 

Pelvik Tilt

 
Düz bir zemine sırt üstü uzanın, dizlerinizi bükün, ayak tabanı yere basar şekilde bel bölgenizi yerden kaldırın. 10’a kadar sayın ve tekrar başlangıç pozisyonuna dönün. Hareketi 10 kez tekrarlayın. (Hareketi ellerinizi bel çukuruna koyarak kontrol edebilirsiniz.)
 
Bu hareketi yaparken fiziksel olarak aktif olacağınız için rahat giyinmeniz önemli. Hareket özgürlüğü sağlayan bir yoga tişörtü tercih edebilirsiniz.
 

 
Antrenman bizi zorladıkça, bizim de spor kıyafetlerinden beklentimiz artar. Egzersiz hareketini hem daha kolay yapmanızı sağlayacak hem de bacaklarınızı rahatça esnetebilmeniz için dikişsiz tayt iyi bir seçenek olabilir.
 

 
Leg Drops / Leg Raise
 
Sırtüstü zemine yatın. Bacaklar paralel olacak şekilde 90 derece kadar kaldırın ve indirin. Dizlerinizi kırmamak daha verimli olmanızı sağlar. Bu hareket ile alt karın kaslarınızı çalıştırmış olursunuz. Bu hareketi 15 tekrar yapabilirsiniz. Hareketleri kolayca uygulayabilmeniz ve vücudunuzun kaymaması için yoga matı kullanabilirsiniz.
 

 
Antrenman ve egzersiz, kaslara her zaman yeni uyaranlar sunmanın en etkili şeklidir. Evinizde yer kaplamayacak ve tüm kaslarınızın esnemesini sağlayacak antrenman bantları seti ile inanılmaz çeşitli imkanlara sahip olursunuz.
 

 
Squat
 
Squat, tamamen dengeyle ilgilidir. Kollarınızı, omuz genişliğinde açın ve topuklarınızın üzerinde durun. Sonra, sanki hayali bir sandalyeye oturuyormuş gibi yavaşça oturun ve kalkın.
 
Spor yaparken kaslarınız olduğundan fazla gerilebilir. Bu gerginliği bölgesel ise sıcak ve soğuk masaj topları ile kolayca çözebilirsiniz.

 
Plank
 
Yüzünüz yere bakar şekilde şınav pozisyonuna gelin ve ellerinizin omuzlarınızla aynı hizada olduğuna emin olun. Boynunuzu çıkarabildiğiniz kadar çıkarın ve omuzlarınızdan ayırın. Egzersizlerinizin devamı için antrenman kadar dinlenmek de önemli. İkili masaj topu yardımıyla otururken bile kaslarınızı dinlendirebilirsiniz.
 

 
Egzersizden sonra meditasyon yaparak kaslarınızı ve zihninizi rahatlatabilir, kendinizi ertesi gün yapacağınız egzersize hazır hale getirebilirsiniz. Meditasyon yastığı ile meditasyonunuzun daha rahat geçmesini sağlayabilirsiniz.
 

 
Egzersizlerinizi yaparken sıvı tüketmek çok önemlidir. Spor yaparken yanınızdan ayırmamak için şişe tam size göre.

 
Her gün düzenli egzersiz yapmayı unutmayın! 😊
 

Paylaş: