Yediğimiz ya da yemediğimiz her şey sağlığımız için son derece belirleyici. Biz de sağlıklı beslenme için yaz aylarında kullanabileceğiniz ipuçları hazırladık:
 

1- Tarçın, şeker ihtiyacınızı azaltır. Meyve salatası, bitki çayları ve sütün içine tarçın ekleyerek hem lezzetli hem de dengeli yiyecek/içecekler yaratabilirsiniz.
 

2- Soslarınızı ve çorbalarınızı krema yerine az yağlı sütle yaparsanız kalori olarak çok kar edersiniz. Hem de yemeğinizin lezzetinden taviz vermezsiniz.
 

3- Yemek pişirmeye zamanınız olmadığında sebze haşlayıp salataya karıştırarak hızlı, sağlıklı ve lezzetli bir öğün hazırlayabilirsiniz.
 

4- Patatesi kızartmak yerine fırında sütle pişirerek kızartmanın ağır etkisinden kurtulabilirsiniz.
 

6- Kurabiye ve keklerde şeker yerine kuru meyve veya pekmez kullanarak şekerin yarattığı olumsuz etkilerden kaçınabilirsiniz.
 

7- Yağsız yemek pişirmek için tavaya birkaç damla su ekleyin ve kısık ateşe oturtun.
 

8- Pirinç yerine bulgur tercih ederseniz, glisemik indeksi düşük olan bulgurla kan şekeri seviyenizi pirince göre çok daha dengeli tutabilirsiniz.
 

9- Meyve suyunun kalorisini düşürmek için bir miktar sulandırabilisiniz.

Paylaş: