Yılın en soğuk aylarını yaşadığımız şu günlerde, soğuk algınlığı başta olmak üzere kış hastalıklarından korunmanın en etkili yollarından biri de bitki çayları…

 

Tamamen doğal olan bu çaylar, hastalıklara karşı direncimizi yükseltmenin yanı sıra, rahatlatıcı etkileriyle de kışın karanlık havaların getirdiği sıkıntıdan bizleri uzak tutuyor. Pek çok farklı yararı olan bitki çayları ayrıca vücudumuzda antibakteriyel bir etki oluşturarak mikrobik hastalıklara karşı da daha güçlü olmamıza yardımcı oluyor.
 

Pek çoğunda antioksidan özellikler olan bitki çayları vitamin depose olarak da enerjimizi artırmamızı sağlıyor.

 

Fakat bu çayları tüketirken de mutlaka dikkat etmemiz gereken bazı noktalar var:

 

1- Gün içinde çok fazla bitki çayı tüketmemeli dengeli şekilde bu çayları içmeliyiz.

 

2-  Diğer bitkilerle karıştırıldığında bitki çaylarının etkisi azalıyor. Uzmanlar çayların sade tüketilmesi gerektiğini belirtiyor.

 

3- Bitki çayları bir hastalığı tedaviye yönelik olarak ya da bir hastalıktan korunmak için içilebilir. Fakat herhangi bir sağlık sorununu doktora gitmeden, sadece bitki çayı içerek tedavi etmeye kalkışmanız son derece yanlıştır.

 

4- İçeceğiniz bitki çayındaki bir maddenin vücudunuzda gereğinden fazla birikmesi sağlık sorunu yaşamanıza bile neden olabilir. Bu tip riskleri önlemek için bitki çayı satın alırken hazırlama ve tüketim koşullarını uzman bir herbaliste ve bir hekime sorup öğrenmelisiniz.

 

Peki en rahat bulabileceğimiz ve en faydalı bitki çayları hangileri:
 

1- Nane Çayı: Kış ayılarında yağlı yiyecekler yememiz, mide ekşimesi, mide kaynaması, reflü gibi şikayetlerin artmasına sebep oluyor. Bu şikayetleri azaltmak için Nane çayı birebir! Kaynattıktan sonra midenizi yakmayacak kadar ılımasını bekleyip içmeniz gereken nane çayını, bir dilim limonla tükettiğinizde çok daha fazla fayda görebilirsiniz.
 

2- Melisa Çayı: Kış aylarının karanlık, soğuk, depresif havası insanları kış bunalımı denen ruh haline sokuyor. Melisa çayı sakinleştirici ve dingileştirici etkisiyle kış depresyonunuzu azaltacak doğal bir antidepresan. Uyku öncesi içtiğiniz takdirde çok daha kolay uykuya dalmanızı ve huzurlu, derin, dinlendirici bir uyku uyumanızı da sağlar.
 

3- Tarçın Çayı: Kış demek, soğuk algınlığı demek. Özellikle boğaz ağrılarında son derece yararlı olan tarçın çayı, soğuk algınlığı semptomlarını gözle görülür şekilde azaltıyor. Tarçın çayını bir çay kaşığı bal ve bir dilim limon ile tatlandırırsanız, soğuk kış akşamınıza lezzet de katarsınız.
 

4- Papatya Çayı: Sakinleştirici etkisi ile öne çıkan bir başka bitki çayı olan papatya çayı aynı zamanda boğaz ağrıları, ağız içi yaralar gibi farklı sorunlar için de kullanılabilir. Kış aylarının getirdiği şehir stresini azaltmak ve sakinleşmek için içebileceğinizi papatya çayı uyku kalitenizi de artırır.

 

5- Zencefil Çayı: Zencefil doğadaki mucizevi bitkilerden bir diğeri. Pek çok mide sorununda ilk başvurulan bitki çaylarından biri olan zencefil, kış aylarının soğuk ve nemli havasında artan romatizmal ağrıları da azaltmaya faydalı olmaktadır.
 

6- Kuşburnu Çayı: Kışın soğuk, rüzgar ve şehrin zorlu koşulları cildinizi yıpratıyorsa kuşburnu çayı tam size göre… Cildinizin formunu, elastikiyetini ve nem oranını korumasına yardımcı olan kuşburnu çayı, bağışıklık sisteminizi de güçlendirir ve C vitamin deposudur.

Paylaş: