Yoga ile beden ve zihni daha iyi anlamamızı sağlar; böylelikle sağlığımız üzerinde daha bilinçli etki yapabiliriz. Yoganın iç dengeyi güçlendirmenin yanısıra vücudumuza daha birçok olumlu etkisi vardır.

 

Beden ve Zihni Güçlendirme

Birçok spor türü sadece belirli vücut bölgelerini çalıştırırken yoga bütün vücudu ve zihni kapsayarak güçlendirir. Yoga ile üst üste yapılan hareket adımları ile kaslar güçlenir ve esner. Eklemler daha esnek olur ve organlar harekete geçirilir. Bunun dışında hormonlar yeniden bir denge içine girer. Çünkü bazı Asanaların, örneğin çocuk pozisyonu gibi, böbrek üstü bezleri üzerinde rahatlatıcı bir etkisi vardır. Böbrek üstü bezleri ise kortizol denilen stres hormonunun üretiminden sorumludur.

 

Daha İyi Denge ve Koordinasyon

Yoga duruşları sayesinde tendonlar, kaslar ve eklemeler güçlendirilir. Birçok pozisyon aynı zamanda omurga ve karın kaslarını da güçlendirir; böylelikle denge için önemli olan tüm vücut ögeleri çalıştırılır. Ayrıca düzenli egzersizler ile koordinasyon yeteneği de eğitilmiş olur. Yoga ile yaşanan olumlu etkiler sadece antrenmanla sınırlı kalmaz; günlük hayatta da daha iyi bir vücut duruşuna sahip olunmasını sağlar.

 

Meditatif Etkisi

Yoga stiline göre egzersizlerde meditasyonun önemi değişir. Beden ağırlıklı stillerde de meditatif etki ön plana çıkabilir. Çünkü belirli nefes egzersizleri ve genel olarak derin, düzenli nefes alıp vermek sadece beynimize ve tüm sinir sistemimize olumlu etki sağlamakla kalmaz, aynı zamanda meditatif etkisi de hissedilir. Bu şekilde nefes alıp vermeye daha çok yoğunlaşmayı ve arınmayı öğrenebiliriz.

 

Detoks Etkisi

Genel olarak yoga metabolizmayı hızlandırır ve vücudu yenileyici etkisi vardır. Bazı pozlar düzenli yapıldığında vücudun toksinlerden arınması kolaylaşır, özellikle timsah duruşu denilen üst bedeni çevirdiğiniz veya eğdiğiniz duruşlar detoks için son derece etkilidir.

Paylaş: